KÖRNYEZETHATÉKONY TECHNOLÓGIÁK
DS AUTOMOBILES KUTATÁS & INNOVÁCIÓ
E-TENSE technológia
Az elektromos autózás a DS Automobiles szerint
A versenypályáról származó innováció
fedezze fel E-TENSE kínálatunkat
PURETECH BENZINMOTOROK
Kompaktabb, könnyebb, erősebb
A PureTech benzinmotorokkal kordában tarthatja DS járműve fogyasztását, ugyanakkor dinamikus teljesítményre számíthat.
Motorjaink méretének és tömegének csökkentésével, valamint innovatív, alacsony súrlódású anyagok használatával mérnökeinknek sikerült jelentősen csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást.
Tisztább motorok
BLUEHDI DÍZELMOTOROK
Hatékonyság és vezetési élmény
BlueHDi technológiájú dízelmotorjaink a legkorszerűbb környezetvédelmi rendszerrel vannak ellátva.
BlueHDi 130 dízelmotorunk 1,5 litres, 130 LE-s és 8 fokozatú automata sebességváltó kapcsolódik hozzá.
Legújabb generációs környezetvédelmi rendszer
Az oxidációs katalizátor az el nem égett szénhidrogéneket (HC) és a szén-monoxidot (CO) vízzé (H2O) és szén-dioxiddá (CO₂) alakítja át.
A WLTP ELJÁRÁS
Valósághűbb fogyasztási adatok
A WLTP (Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedure) az új európai járműtanúsítási protokoll, mely a könnyű gépjárművek (i) esetében az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-, illetve károsanyag-kibocsátás standard (laboratóriumi) körülmények között történő mérésére új tesztciklust és mérési eljárást határoz meg.
A WLTP eljárás az 1992 óta életben lévő NEDC tanúsítási protokoll helyébe lép. 2017. szeptember óta minden első alkalommal forgalomba hozott új modell típusjóváhagyása a WLTP szabvány szerint történik. 2018. szeptember óta valamennyi eladott gépjárműnek WLTP szerinti típusjóváhagyással kell rendelkeznie. Ezt a laboratóriumi vizsgálatokra vonatkozó új szabványt egy a valós használat során kibocsátott szennyezőanyag mérésére irányuló teszt is kiegészíti: ez az RDE (Real Driving Emission).
Az új WLTP eljárásnak köszönhetően a fogyasztók pontosabb képet kapnak járműveik üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról.
Ami az NOx-kibocsátást illeti, az Euro 6.2 motorokkal felszerelt DS Automobiles járművek az előírtnál már 3 évvel korábban megfelelnek a 2020-as Euro 6d szabályok által megkövetelt 1,5-ös megfelelőségi együtthatónak (RDE mérés – Real Driving Emission).
Az előírásoknak elébe menő megfontolt technológiai döntéseknek köszönhetően (SCR a dízelmotorok, GPF a benzinmotorok esetében) járműveink már WLTP-hitelesítéssel rendelkeznek (2018 szeptemberétől minden magángépjárműre kötelező), ami jobban tükrözi a valós gépjármű-használatot.
Számunkra az ügyfél az első. Ezért mindig is támogattuk olyan eljárások bevezetését, amelyek a járművek valós felhasználását tükrözik, és továbbra is arra törekszünk, hogy már a bevezetésük előtt megfeleljünk az újabb szabványeljárásoknak, és ezzel a technológia élvonalában maradjunk.
Az átláthatóság is fontos számunkra, ezért a honlapon 2016-tól közzétesszük modelljeink valós felhasználási körülmények között mért fogyasztási adatait, valamint 2018. márciustól a nitrogén-oxid-kibocsátási értékeit is. Ezek a számadatok egy civil szervezetekkel (T&E és FNE) közösen kialakított és független harmadik fél (Bureau Veritas) által hitelesített szabvány szerinti mérés eredményei.
A szabványosított teszteljárásokat érintő változások
- 'A kibocsátás mérése az egyes járműveket érintő kiigazítások érdekében
- A tesztciklusok alatt megtett távolság növelése
- Nagyobb sebesség mellett végzett tesztelés
- Idegesebb és a valósághoz közelebb álló vezetési stílus
- A tesztciklusok időtartamának növelése
Az új WLTP típusjóváhagyási eljárás célja, hogy pontosabb képet adjon a járművek valós használati körülményeiről és a jelenleg alkalmazott technológiákról. Szigorúbb tesztelési feltételeket és dinamikusabb vezetési profilt határoz meg, mint az 1990-es években kifejlesztett korábbi NEDC mérési ciklus. A WLTP eljárás kidolgozásakor valós menetadatokból indultak ki, míg az NEDC elméleti vezetési jellemzőkön alapult.
A WLTP pontosabb értékekkel szolgál, mivel figyelembe veszi az egyes járművek sajátosságait, beleértve az összes opcionális felszerelést, amelyek jelentősen befolyásolhatják az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A WLTP-értékek bizonyos esetekben magasabbak, mint ugyanazon jármű NEDC értékei. Ez nem azt jelenti, hogy a jármű üzemanyag-fogyasztása romlott volna, csupán egy új mérési módszerről van szó, amely szigorúbb és hosszabb tesztcikluson alapul, így jobban tükrözi az autók tényleges használatának módját.
NEDC | WLTP | |
---|---|---|
Tesztciklus | Egyetlen tesztciklus | A valós vezetési körülményeket jobban tükröző dinamikus ciklus |
Vizsgálati idő | 20 perc | 30 perc |
A ciklus alatt megtett táv | 11 kilométer | 23,25 kilométer |
Vezetési fázisok | 2 fázis: 66%-ban városi, 34%-ban országúti vezetés | 4 dinamikusabb fázis: 52%-ban városi, 48%-ban országúti vezetés |
Átlagsebesség
|
34 km/h | 46,5 km/h |
Max. sebesség | 120 km/h | 131 km/h |
Az opciós felszerelések hatása | Az NEDC nem veszi figyelembe ezek hatását a CO2-kibocsátásra és az energiahatékonyságra | További jellemzők figyelembevétele (ezek modellenként eltérőek lehetnek) |
Sebességváltások | Fix sebességváltási pontok | Járművenként különböző sebességváltási pontok |
Vizsgálati hőmérséklet |
20 és 30 °C között végzett mérések
|
23 °C-on végzett mérések, 14 °C-ra korrigált CO2-értékek |
KIBOCSÁTÁS VALÓS VEZETÉSI FELTÉTELEK MELLETT
Real Driving Emissions - RDE
2018. szeptembertől a WLTP vizsgálati eljáráson kívül a gyártóknak valós vezetési körülmények (RDE) között is meg kell mérniük a modellek kibocsátását. Ez az EU-ban, Svájcban, Törökországban, Norvégiában, Liechtensteinben, Izraelben és Írországban értékesített összes járműre vonatkozik.
Az RDE vizsgálatok során a szennyező anyagok, többek között a nitrogén-oxidok és a finom részecskék kibocsátási szintjét közúton mérik, így reálisabb eredmények születnek.
A WLTP egy betűszó: „Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure” (személyautókra és könnyű haszonjárművekre vonatkozó, világszinten összehangolt vizsgálati eljárás).
Ez egy új teszteljárás, amely pontosabb képet ad a járművek tényleges üzemanyag-fogyasztásáról és CO2-kibocsátásáról. 2018 szeptemberétől az összes először forgalomba helyezett járműnek rendelkeznie kell WLTP-tanúsítvánnyal. A WLTP fokozatosan váltja fel a régi NEDC (New European Driving Cycle) eljárást.
A járművek fogyasztása és kibocsátása nagyban függ az egyéni vezetési stílustól, ezért a WLTP szabvány kialakításához világszerte nagy mennyiségű adatot gyűjtöttek. Az adatok alapján négy reprezentatív vezetési fázist és négy különböző átlagsebességet határoztak meg: kicsi, közepes, nagy és igen nagy.
A mindennapos vezetési helyzetek szimulálásához minden fázis során különböző módokon vizsgálják az egyes vezetési szituációkat (fékezés, gyorsítás, megállás). A különböző fázisok kombinálásával áll elő az úgynevezett „vezetési ciklus”.
Az üzemanyag-fogyasztási értékeket négy különböző vezetési helyzetre adják meg egy-egy kombinált összértékkel együtt a benzines, a dízel, a hibrid, illetve plug-in hibrid járművekre nézve.
A WLTP hatályba lépésével a jármű leírásában szereplő üzemanyag-fogyasztás és CO2-kibocsátási értékek pontosabban tükrözik a valódi vezetési helyzetekben mért értékeket.
A WLTP eljárás a jármű egyedi felszereléseit (pl. téli gumi, üvegtető) is figyelembe veszi, ezért a jármű pontos konfigurációja alapján reálisabb értékeket nyújt.
A reálisabb érték magától értetődően azt jelenti, hogy a belső égésű motorral felszerelt autók fogyasztása és kibocsátása magasabb lesz, az elektromos járművek (beleértve a plug-in hibrideket is) hatótávolsága pedig csökken. Ez a CO2-adóban(i) országonként változó lehet érintett járművek számának növekedését is eredményezheti. A WLTP-hitelesített járművek azonban továbbra is az NEDC alapján adóznak, vagyis rövid távon nem változnak a CO2-kibocsátáson alapuló adózási rendszerek (CO2-adó, cégautóadó).
Az RDE (Real Driving Emissions) rövidítés jelentése: valós vezetési feltételek melletti kibocsátás. Ez egy a szennyező anyagok, köztük a nitrogén-oxidok és a finom részecskék kibocsátásának mérésére szolgáló új eljárás.
Nevéhez híven az RDE vizsgálatot nem laboratóriumban, hanem közúton, valós vezetési helyzetben hajtják végre. A méréseket a teszt során a jármű hátuljára rögzített PEMS (Portable Emissions Measurement System – hordozható kibocsátásmérési rendszer) nevű okoseszközzel végzik.
Az Euro 6 egy jelenleg érvényben lévő környezetvédelmi szabvány, amely a szennyezőanyag-kibocsátás határértékeit szabja meg. A finom részecskék és a nitrogén-oxidok maximális szintjét a korábban hatályos Euro 5 szabvány értékeinél alacsonyabban határozza meg.
2018. szeptembertől(i) Mindez az új gépjárműveket érinti. A piacra újonnan bevezett járműtípusokra az egy évvel korábbi új kibocsátási szabványok vonatkoznak. második szakaszába lép az Euro 6 szabályozás. Az Euro 6.2 nevű új szabvány még alacsonyabb részecskekibocsátási szinteket határoz meg a benzinmotorral felszerelt járművekre vonatkozóan.